שיטות הטיפול במרכז גמילה

אספנו עבורכם את כל המידע בנושא

גמילה מהתמכרות, כל התמכרות, היא מסע ארוך המתחיל בצעד אחד וממשיך לאורך כל חייו של הנגמל. קבלת טיפול מקצועי במגוון שיטות בשלב מוקדם, התערבות נכונה ובונה היא הדרך הטובה ביותר לצאת אל מסע הגמילה ולהצליח לחזור לחיים מלאי משמעות ללא ההתמכרות. מהן השיטות הטיפוליות במרכז הגמילה? כיצד כל שיטה תורמת למאמצי הגמילה?

טיפול פרטני מותאם אישית לכל נגמל

לב ליבה של כל פילוסופיית גמילה המוכיחה את עצמה הוא הטיפול הפרטני, המותאם אישית לכל נגמל. במרכז גמילה מקצועי נתפרת תוכנית המתאימה לכל נגמל מתוך ההבנה שאין שני מכורים להם אותו צורך בדיוק, כל אדם והמסע שלו אל עבר הגמילה. הטיפול הפרטני יכול לכלול טיפול קוגניטיבי ו/או פסיכיאטרי, טיפול רפואי לגמילה פיזית ועוד. התאמת התוכנית הטיפולית נעשית תוך התחשבות בשאיפותיו של הנגמל, גילו, מצבו החברתי, סוג ההתמכרות ממנה הוא סובל, השלב בו הוא נמצא במסע הגמילה שלו ולאור ניסיונם של אנשי הצוות ומומחיותם.

טיפולים קבוצתיים

שיטת 12 הצעדים

קבוצות תמיכה של נגמלים למען נגמלים המבוססות על הרעיון של גמילה מלאה מכל חומר או התנהגות ממכרת, עזרה הדדית, התמדה והסתכלת אופטימית על העתיד. בבסיס שיטת 12 הצעדים היא ההכרה שהמכור חסר אונים מול ההתמכרות ורק כוח עליון (כל אחד כפי הבנתו את המושג) יכול לשחרר אותו מן ההתמכרות. הקבוצות כוללות רק אנשים בשלבים שונים של מסע הגמילה כשכל אחד נמצא במקום שונה ב-12 הצעדים.

טיפול CBT

CBT (Cognitive behavioral therapy) או בעברית טיפול קוגניטיבי-התנהגותי היא שיטה טיפולית המסובבת על הכאן ועכשיו שמטרתה היא להביא לבחינה ושינוי דפוסי חשיבה סביב ההתמכרות. CBT אינו שואף להיות טיפול ארוך טווח, המטרות שלו ממוקדות והטיפול מעניק כלים פרקטיים לשינוי מחשבתי.

טיפול דיאלקטי התנהגותי – DBT

DBT Dialectical Behavioral Therapy.  היא שיטה טיפולית שממקדת ברגשות קיצוניים, וויסות חושי, התמודדות עם משברים ורגשות שליליים. עבור מכורים רבים קושי בהתמודדות עם מצבי קיצון רגשיים וסערת רגשות, מחשבות שליליות וקטסטרופליות ועוצמות רגש גבוהות יכולים להיות זרז להתמכרות. בשיטה זו לומדים להתמודד עם רגשות "גדולים", שואפים להגיע לאיזון נפשי, זיהוי והתמודדות עם משברים, עצירת תגובות רגשיות, הבנת וזיהוי רגשות תוך חיבור בין גוף ונפש. 

NLP ניתוב לשוני פיזיולוגי

NLP- Neuro Linguistic Programming היא שיטה בה נבחנת השפה הפנימית, הדרך בה אנחנו מדברים לעצמנו אך גם לאחרים, מפרשי דימויים ומצבים והדימוי העצמי שלנו. NLP שואפת לגרום לנגמל לאמץ שפה חדשה חיובית ובונה, לבחון את הדרך בה הוא רואים את המציאות, לתקשר טוב יותר עם אחרים ועם עצמו.

פסיכודרמה

טיפול קבוצתי בו מתמקדים בפעולה, העבודה בקבוצות מאפשרת לבחון סיטואציות מוכרות ולחוות חדשות, להתמודד עם זיכרונות עבר, לבחון תגובות ספונטניות למצבים מוכרים ובלתי מוכרים דרך דמויות מן הדמיון או החיים. העבודה נעשית בדרך של הצגה או משחק על במה, בקבוצות קטנות. 

טיפול בתנועה, כושר וספורט

מצבי התמכרות יכולים לגבות מחיר גופני רב לצד מחיר נפשי, חברתי וכלכלי. מכורים רבים מוצאים את עצמם בניתוק מגופם, בין החוויה הרגשית לגופנית. שילוב של קבוצות כושר, טיפול בתנועה, פילאטיס, יוגה ופעילות גופנית מתונה בתהליך הגמילה עוזרים לחבר מחדש את הגוף אל הנפש המחלימה. עיסוק בכושר גופני קבוצתי יכול לתמוך גם ביצירת קשרים בינאישיים חיוביים, גאווה בהצלחה, דימוי גוף חיובי ושיפור הביטחון העצמי לצד השיפור בבריאות הכללית.

טיפול באומנות וכתיבה

המילה הכתובה והיצירה הוויזואלית בכוחן להביא להבעת רגשות, בחינת מצבים, הבעה של מושגים ורעיונות והבנה טובה יותר של תהליכים פנימיים העוברים בנפשו ומוחו של הנגמל. ליצירה ולכתיבה יכולות טיפוליות גבוהות בארגון מחשבה, הבעה עצמית, עיבוד רגשות וגאווה בפיתוח יכולות חדשות.

למידע נוסף על הטיפולים במרכז הגמילה וילה באלאנס לחצו כאן.

שיטות טיפול במרכז גמילה
מרכז גמילה - וילה באלאנס
מרכז גמילה - וילה באלאנס

קליניקה לגמילה שהוקמה במטרה לקדם, לסייע ולתמוך באוכלוסייה עם בעיות התמכרות וקשיי הסתגלות והשתלבות בקהילה.

ד"ר עמרי סיני

ד"ר עמרי סיני

ד"ר סיני הינו נרקולוג מומחה מזה 30 שנה, אחד הרופאים המובילים בתחום הנרקולוגיה בישראל, בעל ניסיון רב בטיפול במרכזי גמילה רבים לאורך השנים. תחומי התמחותו כוללים טיפול באופיואידים, ממריצים, סמים הזייתיים, תרופות מרשם ומשככי כאבים.
השכלתו מקיפה תחומים רבים כגון: לימודי רפואה MD באוניברסיטה העברית בירושלים בשילוב עם התמחות בפסיכיאטריה במרכז לבריאות הנפש בלב השרון, לימודי תחלואה כפולה בטכניון ולימודי היפנוזה באוניברסיטת תל אביב.
כיום משמש כמנהל המחלקה לתחלואה כפולה במרכז לבריאות הנפש- ״אברבנאל״.

למאמרים נוספים

פוסט טראומה מהצבא

פוסט טראומה מהצבא

לאחר השירות הצבאי, רבים מתמודדים עם ההדים הרודפים של חוויות טראומטיות הממשיכות להשפיע ולהיות נוכחות, הרבה מעבר לשדה הקרב או השירות הצבאי כולו. השירות הצבאי,

קרא עוד »

דעו שיש עוד תקווה!

אם אחד ממכם או יקיריכם מתמודד עם קושי בחיים?

אנחנו בוילה באלאנס עומדים לרשותכם לאורך כל הדרך.