איך נראה יום במרכז גמילה

אספנו עבורכם את כל המידע בנושא

טיבה של התמכרות הוא לשבש את שגרת החיים ולא פעם, להפוך למרכז החיים. עבור מכורים רבים, השגרה סובבת סביב החומר הממכר, הפעילות הממכרת – אלו מכלים את השעות והימים ולא נותר די מקום לפעילויות נורמטיביות, לאינטראקציות חברתיות, לדברים כמו עבודה, תחביבים, זמן איכות עם חברים ומשפחה. מעבר לכך, ההשלכות הגופניות של התמכרות יכולות להיות קשות ולא לאפשר למכור לחיות חיים סטנדרטיים אפילו במישורים בסיסיים כמו לקום בבוקר ולדעת מה יקרה היום שלא לדבר על לתכנן את שגרת היום. מסיבות אלו, תהליך מקצועי של גמילה כולל גם שגרה מובנית, בריאה ומטיבה על מנת להתחיל לבנות חזרה את החיים ללא ההתמכרוית.

טיפול פרטני כחלק משגרת גמילה

חלק בלתי נפרד משגרה במרכז הגמילה הוא טיפול פרטני. כל נגמל נפגש עם מטפל/ת באופן פרטני על מנת לבחון את הסיבות להתמכרות, לקבל כלים להתמודדות עם התהליך, לבנות מחדש צדדים באישיות בריאה ללא ההתמכרות. ישנן אפשרויות רבות לטיפול פרטני במסגרת מרכז גמליה החל מטיפול פסיכותרפי קלאסי דרך טיפול בשיטות כגון NLP ועד לטיפול פסיכיאטרי במקרים בהם הוא נדרש. הפגישות מתקיימות בזמנים קבועים, הנגמל יודע מתי לצפות לפגישה, כיצד להתכונן אליה ובשיטות טיפול מסוימות אף נדרש להכין מטלות ספציפיות עליהן יעבור יחד עם המטפל/ת (למשל יומן רגשות).

טיפולים קבוצתיים לתמיכה בשגרת הגמילה

מכורים רבים מוצאים את עצמם ללא אופק חברתי, ללא קשרים משמעותיים עם אחרים. התמכרות יכולה לבודד ולצמצם את החוג החברתי רק למכורים אחרים, לאנשים שחיים מחוץ למסגרות החברתיות הנורמטיביות כאשר האינטראקציות איתם מלבות את ההתמכרות. בנוסף, מי שחי בצל התמכרות ארוכת שנים עשוי לסבול מקושי לסמוך על אחרים, מחרדות חברתיות, מקשיים משמעותיים בהתנהלות בקבוצה, קושי בוויסות רגשות חזקים ליד אחרים וכדומה. טיפולים קבוצתיים עוזרים לנגמלים לבנות מחדש את היכולת להתנהל בקבוצה, לנהל אינטראקציות בריאות עם אחרים. כמו כן, הטיפול הקבוצתי מאפשר לשמוע ולהקשיב לנגמלים אחרים, להבין שלמרות שלכל אחד יש את הסיפור שלו יש גם הרבה מן המשותף, לפתח אמפטיה כלפי האחר וכפועל יוצא כלפי עצמם.

זמן מנוחה ופרטיות

במרכז הגמילה ישנו אמנם דגש על שגרה מובנית אך בהחלט ישנו גם זמן מנוחה פרטי. לוח הזמנים של כל נגמל קבוע ובשעות בהן אין פעילויות הדורשות את השתתפותו הוא יכול לנוח, לישון, ליהנות מתחביבים כגון קריאה, יצירה, צפייה בטלוויזיה, פעילות גופנית (הליכה או שחייה למשל). כמובן שמרכז הגמילה מספק ארוחות מלאות כך שאין צורך לדאוג לכך. נגמלים נפגשים יחד גם לשיחות ספונטניות ואינטראקציות חברתיות, הצוות נוכח במקום ואפשר ומומלץ לגשת אליו עם כל שאלה או בעיה. שגרה בראיה כוללת גם זמן מנוחה ללא פעילויות מובנות וכל עוד הוא מוסיף לתהליך הגמילה והשיקום הוא מבורך.

היום שאחרי – מה קורה כשיוצאים ממרכז הגמילה?

במרכז הגמילה השגרה מובנית וברורה, לא כך בחיים מחוצה לו. נגמלים רבים חוששי מהיום שאחרי, מקודי לנהל בעצמם את שגרת חייהם, משעות מתות והפיתוי לחזור אל החומר הממכר. אחת המטרות של גמילה מוצלחת היא ללמד את הנגמל כיצד לבנות מחדש את חייו, תחילה תוך קבלת תמיכה למשל מעבר לאשפוז יום, המשך טיפול פרטני, ייעוץ תעסוקתי, אימון אישי וכדומה. גמילה נכונה ומוצלחת לא מסתיימת כשמסיימים את השהייה במרכז הגמילה, היא תהליך שנמשך כל החיים ויש לתחזק אותו. נגמל שבוחר בכך יכול להמשיך לקבל עזרה ותמיכה עד שירגיש כי הוא יכול לנהל את שגרת חייו בכוחות עצמו בצורה נבונה, נכונה ופורייה ללא ההתמכרות.

איך נראה יום במרכז גמילה
מרכז גמילה - וילה באלאנס
מרכז גמילה - וילה באלאנס

קליניקה לגמילה שהוקמה במטרה לקדם, לסייע ולתמוך באוכלוסייה עם בעיות התמכרות וקשיי הסתגלות והשתלבות בקהילה.

ד"ר עמרי סיני

ד"ר עמרי סיני

ד"ר סיני הינו נרקולוג מומחה מזה 30 שנה, אחד הרופאים המובילים בתחום הנרקולוגיה בישראל, בעל ניסיון רב בטיפול במרכזי גמילה רבים לאורך השנים. תחומי התמחותו כוללים טיפול באופיואידים, ממריצים, סמים הזייתיים, תרופות מרשם ומשככי כאבים.
השכלתו מקיפה תחומים רבים כגון: לימודי רפואה MD באוניברסיטה העברית בירושלים בשילוב עם התמחות בפסיכיאטריה במרכז לבריאות הנפש בלב השרון, לימודי תחלואה כפולה בטכניון ולימודי היפנוזה באוניברסיטת תל אביב.
כיום משמש כמנהל המחלקה לתחלואה כפולה במרכז לבריאות הנפש- ״אברבנאל״.

למאמרים נוספים

פוסט טראומה מהצבא

פוסט טראומה מהצבא

לאחר השירות הצבאי, רבים מתמודדים עם ההדים הרודפים של חוויות טראומטיות הממשיכות להשפיע ולהיות נוכחות, הרבה מעבר לשדה הקרב או השירות הצבאי כולו. השירות הצבאי,

קרא עוד »

דעו שיש עוד תקווה!

אם אחד ממכם או יקיריכם מתמודד עם קושי בחיים?

אנחנו בוילה באלאנס עומדים לרשותכם לאורך כל הדרך.